Anna

Kroatien dag 1 - strandhäng

Planet som tog oss ner till Kroatien lyfte vid 16 på kvällen och landade vid 19.30.

Efter att ha hittat väskorna tog vi en färja till ön Brac. Vi åt en sen middag och tog därefter en taxi till hotellet.

Resan började DÅLIGT! Först körde taxichauffören fel och sedan gav receptionisten oss fel rum. Eftersom klockan då var runt 02 på natten hann dom stänga innan vi märkte något, så vi var tvugna att sova fyra pers i ett pyttelitet, ofräscht rum första natten.

Efter nattens omständigheter gav dom oss ett nytt rum som även var det rum vi hade bokat. Vi fick även gratis frukost som kompensation :)

Första hela dagen spenderade vi på stranden. Tyvärr blev vi inte långvariga för började blåsa och komma mörka moln.

Vi gick upp till hotell och fräschade upp oss för att sedan gå ut och leta efter en lunchrestaurang.

Vi hamnade på ett mysigt ställe vid havet. En varsin kall dryck och god mat på det.

På vägen tillbaka började det spöregna, så vi gjorde inte så mycket mer än att hänga på rummet tills det hade slutat!