Anna

Kategori: Mat

Tacokväll med syster

Åkt hem till syster i Uppsala en kväll. Hon passar föräldrarnas hus och djuren hela veckan när dom är bortresta.

Handlade med mig tacos som vi nyss gjorde i ordning. Nu ligger vi proppmätta i soffan och kollar på "En underbar jävla jul" haha. Vissa grejer med julen längtar man faktiskt till. Absolut inte kylan, men efter allt mys och pyssel.

Men ett tag till kan det få vara sommar!

Snapshots från helgen

Lite smått och gott från helgen eftersom jag inte bloggade någonting då.

Hade i alla fall en rätt lugn helg. Blev ett besök till IKEA och blomsterlandet och därefter åkte vi hem till svärföräldrarna och grillade.

Igår rensade vi Patriks garage som han hyrt ett tag, sedan var vi inne och kollade på filmer medan regnet öste ner. Framåt kvällen åkte vi upp till mina föräldrar på en spontan middag.

Visar upp en del av köket

Äntligen helg och därefter en veckas semester!

Patrik gjorde i ordning en god kycklinggryta till middag och till det blev det rosévin, mums

Nu fick ni även se den första bilden från vår lägenhet, på matgruppen. Tavlorna är från Mio och bordet & stolarna är från IKEA.

Önskar alla en underbar kväll och helg!

Första storhandlingen

Vi fick hem en välkomstcheck på Coop i veckan och idag åkte vi dit och storhandlade.

Vi köpt allt man kan tänkas behöva, städmedel, ingredienser till bakning, protein, pasta, grönsaker, såser, nötter och fröer, toalett- och hushållspapper och lite hygienartiklar.

Långt från allt av det vi köpte fick plats på bordet, hehe ;)

Helgen - inredning, middagar

Helgen startade med att fira att Patrik kommit hem från Gotland efter en vecka. Vi gjorde i ordning en ny typ av fajitas med halloumi i. Mätta i magen slog vi oss sedan ner i soffan och kollade på en spännande film.

lördagen stod kik i inredningsbutiker på schemat. Vi var bland annat till Mio, Rusta och Plantagen.

Efteråt åkte vi hem till Patriks föräldrars hus. Vi beställde hem thaimat, glodde på massa filmer och sov sedan kvar där.

söndagen åkte vi iväg för att köpa ännu mer till lägenheten. Vi fick med oss en tavla, en matta och en växt att ha balkongen.

På söndagskvällen åkte vi spontant till IKEA för att köpa en ny säng, då vi inte var nöjda med den vi köpte när vi flytta in. Nu väntar vi bara på sista delen till sängen, sen ska jag självklart visa den på bloggen.

Kroatien dag 7 - spenderat sista dagen i Split

Sista dagen på semestern var vi tvungna att lämna rummet vid 11. Så vi gick upp och käkade frukost, packade i ordning och begav oss sedan ner till hamnen och tog färjan till Split.

Det var sjukt varmt, så vi bestämde oss för att åka till "Mall of Split" och få gå inomhus ett tag.

Efteråt blev det lunch-middag på ett mysigt ställe bland gränderna. Tror inte jag hade käkat pasta på hela veckan, så det var efterlängtat.

Sedan var det dags att lämna denna vackra stad och ta taxi vidare till flygplatsen.

Har haft en fantastisk resa med Patrik och hans föräldrar!

Kroatien dag 2 - promenad på ön

Andra dagen spenderade vi till en början på stranden. Ingen var speciellt sugen på att pressa i solen hela dagen och bli en kräfta, så blev bara några timmar.

Vi tog en lunch i skuggan vid stranden och tog sedan en promenad ner till hamnen. Där mötte vi upp ett nederländskt äldre par som Stefan (Patriks pappa) ska köpa segelbåt av. Vi drack rosé och åt glass i solen och planerade en segeltur inför morgondagen med dom.

Efter träffen med dom gick jag och Patriks föräldrar vidare. På vägen hittade vi ett ställe där man kunde dricka drinkar på the rooftop. Med solen som höll på att gå ned, kalla drinkar och världens utsikt klagade man inte direkt ;)

När drinkarna var uppdruckna gick vi ned till restaurangen och beställde in varsin förrätt och huvudrätt.

Jobbdag & sushikväll

Denna varma dag har spenderats på jobbet fram till 19.

Efter det brummade jag hem till mig efter att ha spenderat hela helgen hemma hos föräldrarna.

Bar upp lite prylar till lägenheten och sedan gick jag och handlade mat på Coop och beställde sushi. Sushin var dock en besvikelse. Snålt med ris och konstig bismak på sojan. Jag som trodde att jag skulle bli stammis där, hehe.

Testat på ny restaurang

Blev en sväng till lägenheten och IKEA igår. Handlade bland annat köksbord och stolar.

(Bilder på lägenheten kommer när det mesta är klart och när vi flyttat in på riktigt).

Vid 19-tiden mötte jag och Patrik upp hans föräldrar och bjöd dom på restaurang i närheten av vår lägenhet. Helt okej mat, men överdrivna priser.

Lägenhetsfix, kalas och presenter

Idag har vi varit i lägenheten en stund och byggt det sista på tv-bänken och en del av ett vitrinskåp. Olyckligtvis var halva skåpet skadat, så får blir en tripp till IKEA för att byta ut den trasiga delen.

Idag kom även mina föräldrar och min lillasyster förbi och besökte lägenheten. Vi tog en lunch på en restaurang i närheten av lägenheten och hängde hemma i lägenheten bara. Dom hade även med sig fina flyttpresenter åt oss. Bland annat en dammsugare som vi var i behov av.

Senare på kvällen åkte jag och Patrik hem till hans föräldrar och firade hans pappa som fyller hela 60 år idag!

Midsommar

Tänkte bara kika in och önska alla en trevlig midsommar!

Jag och Patrik började dagen med att steka pankisar.

Är fixad och klar nu och ska strax ta bussen till några vänner för midsommarfirande! :)

Solig dag på stan

Bloggportalen låg nere bra många timmar igår, så slänger upp gårdagens inlägg idag i stället.

Åkte in till Uppsala igår för att fixa fransförlängning. Efter det mötte jag upp mamma och lunchade på Café Årummet.

Utöver det kikade vi runt i butiker och handlade inför midsommar.

Mina sommarplaner

Idag har jag jobbat min sista dag för nu går jag på semester i en månad, wiho!

Mina sommarplaner ser ut som följande:

✿ Flytta hemifrån tillsammans med Patrik â¤

✿ Resa till Kroatien en vecka för att segla runt med Patrik och hans föräldrar

âœ¿ Äta och dricka massa gott ute i solen

âœ¿ Ta flera turer med båten och sola, bada, fiska, grilla och bara ha det mysigt

✿ Eventuellt ta en roadtrip någonstans i Sverige - förra året blev det svensk sommar på Gotland

Ledig dag & shopping på schemat

Börjar morgonen och denna lediga dag med en kall smoothie ute på altan.

Idag står lite shopping på schemat. Ska bland annat försöka få tag två kryddkar jag spanat in, lite smink, nya torkare till bilen och säkert något mer.

Vego och rosé på altan

Haft en hyfsat lugn dag på jobbet idag. Efteråt åkte jag hem en sväng och for sedan iväg på ett träningspass med mamsen.

Till middag klunkade vi upp varsitt glas rosé och slängd ihop en vegetarisk rätt från Linas matkasse. Supergod verkligen!

Ska kasta mig ner i soffan en stund och sedan packa ner lite prylar i flyttkartonger. Börjar närma sig flytt nu ;)