Anna

Kategori: Resa

Ännu en båttur & Kroatienresa

Blev en liten tur ut med segelbåten i torsdags tillsammans med Patriks pappa, syster och hennes tre barn.

Vi solade, grillade hamburgare och myste på havet. En riktigt slapp dag med andra ord.

När detta inlägg publiceras sitter jag på ett plan ner till Kroatien för en veckas semester. Ska försöka hålla bloggen uppdaterad under resan, men blir nog tyvärr bara mobilbloggning. Men häng med ändå ;)

Mina sommarplaner

Idag har jag jobbat min sista dag för nu går jag på semester i en månad, wiho!

Mina sommarplaner ser ut som följande:

✿ Flytta hemifrån tillsammans med Patrik â¤

✿ Resa till Kroatien en vecka för att segla runt med Patrik och hans föräldrar

âœ¿ Äta och dricka massa gott ute i solen

âœ¿ Ta flera turer med båten och sola, bada, fiska, grilla och bara ha det mysigt

✿ Eventuellt ta en roadtrip någonstans i Sverige - förra året blev det svensk sommar på Gotland

Resa bokad

Resa och hotell bokat till Kroatien den första juli :D

Reser med Patrik och hans föräldrar. Vi ska bland annat segla och inviga hans pappas segelbåt som nästa år ska seglas hem till Sverige.

Självklart kommer jag att blogga om vår resa!

Fredagskväll ute till havs

I fredags efter jobbet åkte jag iväg till Patrik för att spendera helgen där.

Tog en snabbdusch och bytte om. Sedan rörde vi oss mot Fisksätra där vi mötte upp hans föräldrar för att ta motorbåten in till stan för en mysig middag.

Var en kall med mysig tur. Vi åt gott på en båtrestaurang med trevliga människor.

Hemfärden blev inte för än vid midnatt, varpå vi missade slussningen. Vi drog igång värmen på båten och gled runt en stund innan nästa slussning.

Tror inte vi var hemma för än vid 3 på natten, hehe.

4 saker jag behöver just nu

1. En vältränad kropp och en bränna på det                                                                     2. Sol, värme och semester

3. Drinkar med vänner                                                                                               4. Sushi - alltid sugen

Båttur i skärgården

Hemma igen efter en mysig helg ute med båten

Vädret har verkligen levererat och både jag och Patrik ser ut som två jordgubbar idag.

Har ätit och druckit massa gott, solat och halvt tagit årets första dopp (doppade mig snabbt från badstegen).

Drömmer om resor ute i solen

Idag har jag varit ledig och har verkligen njutit av dagen.

Började morgonen med att slänga in en maskin tvätt. Därefter gjorde jag i ordning frukost och satte mig ute i solen på altan.

Blev ett par timmars solande med bra musik i öronen och rese- och shoppingkataloger i handen.

Riktigt härligt väder verkligen!

Fick hem ett paket från Kina också innehållande ett par ljusa shorts. Riktigt snygga, dock för liten storlek..

Shoppingweekend i Ullared

Har varit inaktiv ett bra tag nu, men har helt enkelt haft fullt upp med bl.a jobb, aktiviteter och nära och kära. Har även hänt en stor sak, som jag håller hemligt ett tag till här på bloggen ;)

Fredag till lördag befann jag mig på Ullared med mamsen och min storasyster. Vi hann med massor av shopping, god mat och att njuta av det varma vädret.

Resan hem

Nu är jag hemma i Sverige igen. Kom hem igår kväll runt 19-tiden. Taxin skjutsade hem oss med alla väskor och sedan tog jag bilen till ICA och handlade lunch till idag för det första jag gjorde när jag kom hem var faktiskt att jobba..

På flygplatsen i Barcelona innan vi åkte hem handlade vi på taxfree. Köpte lite gåvor och snacks till mig själv. Sedan kastade vi i oss lunch då vi hade ont om tid på oss. Smakade bra i alla fall ;)

Barcelona here I come

Om nästan exakt en månad fyller min pappa 60 år och självklart ska han firas lite extra. I mitten på november bär det av till Barcelona för några dagars semester. Ska bli skönt att komma bort till lite varmare klimat sådär i början av vintern och kylan.

Mamma har bokat ett fint hotell och hela familjen åker med. Var riktigt länge sedan vi åkte hela familjen, så det ska bli mysigt!

PUERTO RICO - DEL 2

Balkongutsikt över havet / Sovrummet i marin stil

Glass i fryst citron / Kvällsdopp i bubbelpoolen på på hotellet

Sista kvällen på väg mot finresturang / Älskling i solnedgången

PUERTO RICO - DEL 1

Frukostbuffé på hotellet / Poolområdet

Mysig båttur runt ön

Testa på två klassiska spanska rätter: Papas arrugadas (skrynklig småpotatis) / Paella (skaldjur med ris)

RESA BOKAD

Nu är resan äntligen bokad! Den 7 mars drar jag och P till underbara Gran Canaria, Puerto Rico. Vi hittade ett supermysigt hotell med galet fint poolområde. Nu håller vi tummar och tår för vackert väder och en bra resa.

Jag har bara  varit i Spanien en gång och aldrig på någon utav öarna, så ska bli spännande. Andra gången jag åker utomlands utan föräldrarna också (hehe) och första gången jag åker med bara P.

Längtar redan ihjäl mig!

SAKNAR

Förlåt om jag förstör julstämningen såhär halvvägs in i december-månadens nedräkning, men saknar sommaren och värmen så otroligt mycket. Är inte ens någon snö ute, bara massa regn. Saknar veckan i Kroatien, att åka båt i skärgården, varma sommardagar vid vattnet med vänner och massor av annat mys som hör sommaren till. Men självklart ska jag njuta av julen och det sista av året innan jag börjar längta allt för mycket till sommaren. P och jag har dessutom tänkt boka in en resa i början på nästa år, så helt långt bort är inte sommaren.

Tripp till Ullared

Igår tidigt imorse åkte jag med mamma, mormor och min syster till Ullared. Bussresan tog 7 timmar, så vi stannade och åt efter ungefär halva resan. Ullared var vi framme på vid 2 och vi gick där till stängning. Sedan åt vi thaibuffe och drack lite gott innan bussen tog oss till hotellet vi skulle sova på. Idag klev vi upp tidigt igen, åt frukostbuffé och gjorde oss i ordning för ytterligare en dag på Ullared. Mycket folk var det eftersom det är lönehelg, så man ledsnade rätt fort på att trängas bland folk. Nu är vi på väg hemåt igen, så lär sitta på den här bussen till 8-9 ikväll, suck!